ست اداری

طراحی ست اداری چیه ؟

به مجموعه ای از ملزومات چاپی هر شرکت یا یک برند که با حفظ لوگو، طرح و رنگبندی یکسانی طراحی میشن ست اداری گفته میشه. طراحی یک ست اداری میتونه شامل طرح های یکپارچه از اقلام مختلف ملزومات چاپی باشه. ست کامل اداری میتونه شامل کارت ویزیت، کارت پرسنلی، سربرگ A4، سربرگ A5، پاکت نامه ملخی، یادداشت، پاکت نامه A4، پاکت نامه A5، کاور سی دی، فاکتور اختصاصی، والپیپر و … باشه.

چرا طراحی ست اداری مهمه ؟

داشتن یک ست اداری زیبا و شکیل باعث میشه مشتریان شما در نگاه اول به نظم و دقت شما در تجارتتون پی ببرن و این مورد ناخواسته، موجب جلب اعتماد مخاطب میشه. یک ست اداری دلنشین، دارای لوگویی هست که به زیبایی طراحی شده و یک رنگ سازمانی رو در کنار سایر اطلاعات تماس مشتری، به همراه داره و با تخصص حرفه ای، در هر کدوم از اقلام چاپی، با تناسب ابعاد، به درستی چیده شده. طراحی ست اداری از تخصص های تیم ماست.

پیشنهاد می کنم نمونه کارهای طراحیمون رو ببینید و خودتون رو بذارید جای اون مشتری ها. تصور کنید که اون مشتری ها چه نیازی داشتند و از طرحشون چه خروجی هایی گرفتن. ما سال هاست که کارمون اینه و با افراد، سلایق و مشاغل زیادی کار انجام دادیم و رضایتشون رو جلب کردیم. کافیه بهمون اعتماد کنید و حوصله به خرج بدید. با این حال نگران نباشید. اگر حس کردید طرح مورد پسندتون نیست، تغییرش میدیم تا جایی که مورد پسندتون قرار بگیره.

هر سفارش طراحی توی این مجموعه با همفکری یک تیم طراحی حرفه ای که بیش از ۱۰ سال سابقه کار موفق توی بازار طراحی آنلاین  دارن انجام میشه. خیالتون راحت باشه که بازار هدف شما و مشتریانتون رو به خوبی میشناسیم. فرمی که هنگام ثبت سفارش تکمیل میکنید و همفکری هایی که در ابتدای سفارش از خودتون گرفته میشه ، باعث میشه شما رو به رسوندن طرح دلخواهتون نزدیکتر کنه.

کارت ویزیت

سربرگ A4 و A5

پاک نامه ( پاکت ملخی)

پاکت A4 و A5

پاکت سی دی

برگه یادداشت ( A6 )

فولدر یا پوشه

اسناد ارتباط داخلی

قبوض، پرداخت، ورودی و خروجی

ابزار تبلیغاتی در ست اداری:

بروشور

کاتالوگ

تقویم

استند

پوستر

انواع بسته بندی

کارت ویزیت یکی دیگر از اقلامی می باشد که در برخی از ست های اداری مشاهده می شود. اگرچه استفاده از این ابزار تبلیغاتی در ست اداری چندان مرسوم نمی باشد اما گاهی اوقات مورد نظر سفارش دهنده می باشد. در مورد قیمت کارت ویزیت، انواع آن و موارد کاربرد آن در مقالات مربوط به کارت ویزیت مفصل صحبت نمودیم. لذا در این مقاله تنها اشاره ای مختصر و تیتروار به این ابزار تبلیغاتی می نماییم:

  1. کارت ویزیت جهت معرفی شما و سازمان شما ارائه می گردد.
  2. شما با ارائه این کارت به مخاطب از رسمیت سازمان و برند خود صحبت می نمایید.
  3. ارائه کارت ویزیت اطمینان خاطری به مخاطب شما می دهد.
  4. کارت ویزیت راه های تماس و ارتباط با شما را در اختیار مخاطبان و مشتریان قرار می دهد.
  5. آن ها می توانند در صورت نیاز به شما و خدماتتان به راحتی با شما ارتباط برقرار نمایند.

طراحی لوگوی حرفه ای یا بازسازی لوگو

لوگو یک نماد گرافیکی است که نشان تجاری برند شما می باشد و می تواند بصورت تصویری (لوگو نشان)، نوشتاری یا تایپوگرافی ( لوگو تایپ) و یا ترکیبی از هر دو یعنی تصویر و نوشتار باشد.
می توان گفته که لوگو یا آرم برند، هسته اصلی و مرکزی برند و تبلیغات شما می باشد؛ و تبلیغات شما در بسیاری از جهات از آن نشأت می گیرد.
اگر برای برند شما یک لوگوی شکیل و زیبا طراحی گردد، در واقع گامی مؤثر در موفقیت برندتان برداشته اید.

رنگ سازمانی

رنگ سازمانی از رنگی که در طراحی لوگو استفاده می شود بدست می آید و یا برعکس؛ رنگ‌های سازمانی اصولاً یک و یا دورنگ می باشند.

جنس و گرماژ ست اداری

برای چاپ ست اداری می توان از جنس های مختلف کاغذ مانند تحریر یا کتان استفاده نمود البته رایج ترین نوع کاغذی که برای چاپ ست اداری استفاده می شود تحریر80 گرم می باشد.
اگر می خواهید کار شکیل‌تر داشته باشید می توانید برای چاپ ست اداری از کاغذ کتان با گرماژ 100 تا 160 گرم استفاده نمائید.

ست اداری کامل

طراحی ست اداری

بین تمام اقلام اداری در طراحی ست اداری باید هماهنگی لازم موجود باشد؛ در طراحی ست اداری، طرح لوگو باید آشکار باشد و از رنگ سازمانی در طراحی ست اداری استفاده شود. در طراحی ست اداری از استفاده از ترکیب رنگ‌های متعدد خودداری نمائید.

شخصی‌سازی ست اداری

عملیات شخصی سازی در زیبایی و خاص بودن ست اداریِ سازمان‌ها و شرکت‌ها تأثیرمثبت بالایی دارد؛ شخصی سازی ست اداری را می توان با فرآیندهایی مانند نقره کوب، طلاکوب، یووی برجسته، قالب‌های خاص و رنگ‌های اختصاصی مانند طلایی، نقره ای و چاپ دو رو ایجاد نمود.

نوع و رنگ فونت در ست اداری

در طراحی ست اداری حتماً از فونت های رسمی و مکاتبه ای استفاده شود و از فونت های فانتزی استفاده نگردد و برای طراحی سربرگ در ست اداری از فونت بالای 10 پوینت استفاده نشود.
رنگی که برای فونت انتخاب می گردد نباید به سادگی کار شما لطمه وارد نماید.

کارت شناسایی سینه ای

سادگی در طراحی ست اداری

در طراحی ست اداری طرح را شلوغ نکنید و تا جایی که امکان دارد فضای مناسب برای نوشتن در نظر بگیرید. بهتر است از رنگ‌های فلت استفاده کنید تا کار شما سادگی خود را داشته باشد.
المان‌های طراحی در بالا و پایین ست اداری نباید باعث اشغال بیش از اندازه فضا گردد. همواره در طراحی ست اداری سادگی تأثیر مثبت‌تری خواهد داشت.

زمینه سفید در طراحی و چاپ ست اداری

تا جایی که می توانید در طراحی ست اداری از رنگ پس زمینه استفاده نکنید زیرا اینکار موجب می شود که در هنگام کپی و یا فکس کردن  با مشکل مواجه شوید؛ و از طرفی سفید بودن آن نیز به زیبایی و سادگی آن کمک می کند.

چاپ ست اداری

از چاپ ست اداری در فرم‌های عمومی تا جایی که ممکن است پرهیز نمائید زیرا به زیبایی کار شما لطمه وارد می کند؛ همیشه یک چاپ حرفه ای ارزش طراحی کار شما را به نمایش می گذارد.
بویژه این موضوع زمانی مشخص می شود که شما دارای رنگ سازمانی خاصی باشید که می خواهید برای تمایز از بقیه رقبا بیشتر به نظر آیید. بنابراین بهتر است چاپ اختصاصی برای ست استفاده شود.

خاص بودن را با ما تجربه کنید
کارت ویزیت
ست اداری بنفش
ترکیب بندی

راهنمایی های دستوری برای سواد بصری مهمترین گام در حل یک مسئله بصری، کومپوزیسیون یا ترکیب بندی آن است. رسیدن به معنای مورد نظر در یک عبارت تصویری بستگی زیادی به نوع ترکیب بندی آن دارد. علاوه بر آن ترکیب بندی یک اثر در جلب توجه بیننده، نیز نقش بسیار مهمی را ایفا می کند. کسی که می خواهد از راه تصویر با دیگران ارتباط برقرار سازد، در این مرحله ی بسیار حیاتی از کارش بیش از هر مرحله ی دیگری می تواند و باید بر کارش احاطه و نظارت کامل داشته باشد، زیرا او برای القای منظورش از بهترین موقعیت برخوردار است. ولی همانطور که بیش از این اشاره شد در شیوه ی ارتباط بصری نمی توان چند ساخت محدود و معین تجویز کرد پس چگونه می توان با اطمینان خاطر در این زمینه نظارت و سلطه ی خود را بر کار اعمال کرد تا بتوان سازنده و بیان کننده ی عبارتی باشید که همه قادر به فهم آنها باشند؟

نحو در دستور زبان عبارت است از روش استفاده از کلمات با ترتیبی درست در جمله و قواعد آن به روشنی تعریف شده است و فهم آن فقط نیازمند اندکی هوش و دقت است. ولی این نوع قواعد در آموزش بصری فقط به ما ترتیب به کار بردن درست اجزای تصویر را نشان می دهد و مسئله چگونگی برخورد ما به جریان کلی ترکیب بندی باقی می ماند. این برخورد و نگرش باید با دقت و علم به این موضوع باشد که تصمیمات ما در این زمینه تاثیر بسیار مهمی بر نتیجه ی نهایی کار خواهد گذاشت. در اینجا از قواعد جزمی و مطلق خبری نیست ولی با این وصف درباره ی نتایج کار جمع آوری و سازمان دهی اجزای مختلف بصری در یک کار و تاثیر آن بر محتوای کار اطلاعات نسبتا زیادی در دست است. بسیاری از راهنمایی ها برای فهم محتوای شکل های بصری نتیجه ی تحقیقاتی بوده که درباره ی جریان و نحوه ی کار حواس انسان صورت گرفته است.

ترکیب بندی یا نحوه کنار هم قرارگیری عناصر مختلف نقش به سزایی در اثر بخشی آن عناصر به عهده دارد. عناصر و اجزاء در کنار هم معنی واقعی خود را پیدا می کنند. پس از انتخاب عناصر مانند فرم و ساختار، رنگ و بافت و جنسیت لوگو، نقوش و آرم … مهمترین مسئله فرا روی طراحان این است که چگونه این عناصر را در کنار هم قرار دهند و با هم در آمیزند تا ضمن ایجاد زیبایی، هویت مطلوبی که برای موضوع در نظر گرفته شده به بینندگان القا گردد. دقت نظر طراح، هوشیاری و تجربه او و تیمی که ممکن است به او یاری رسانند تا تصمیم بگیرد که به چه نحوی عناصر مختلف طراحی، کنار هم قرار گیرند یا به عبارتی ترکیب بندی شوند، نقش تعیین کننده ای در میزان تاثیر بر مخاطبان و موفقیت اوراق اداری (کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه) خواهد داشت.