دسته بندی فونت های فارسی

سام گراف لیستی از فونت های جدید و غیر تجاری را به صورت نمونه با اسم ومشخصات در این پست قرار داده است .

به طور کلی ما با سه دسته فونت در حروف چینی فارسی سر و کار داریم:

  • گروه تایپ های متن
  • گروه تایپ های تیتر
  • گروه تایپ های متنوع و یا هدفمند

که زیر مجموعه ی آنها یعنی تقسیم بندی دوّم عبارت است از:

الف) دسته بندی از نوع تایپ های معمولی با ضخامت های متغیر و یا تایپ هایی با ضخامت یکسان.

ب) دسته بندی از نوع منبع طراحی تایپ، مثل: نستعلیق، ثلث ، رقاء ، کوفی ، و نسخ.

فونت های مریم سافت به همراه رابط نرم افزاری این شرکت با نام فارسی نویس مریم ارائه میشود.

فونت های مریم (فارسی نویس مریم) ابزاری است برای درج حروف فارسی در برنامه‌هایی که امکان تایپ فارسی در آنها وجود ندارد کاربرد دارد.

فونت های این مجموعه شامل 500 فونت زیبا و متنوع میباشد که انتخاب را بسیار آسان کرده است،

فونت های پر کاربرد:

  • فونت تیتر
  • فونت اکرم
  • فونت سعودی
  • فونت امین
  • فونت آرام
  • فونت عرشیا
  • فونت عسل
  • فونت آذین
  • فونت صنعت
  • فونت وحید
  • فونت بردیا
  • فونت الهام
  • فونت فرناز
  • فونت فری هند
  • فونت سودان
  • فونت یکان
  • فونت هما جدید
  • فونت کامران
  • فونت کیوان
  • فونت طنین
  • فونت مینا
  • فونت سلام
  • فونت نارنج
  • فونت نسیم
  • فونت پریسا
انواع فونت فارسی

برخی از فونت های پر کاربرد و زیبای این پکیچ ارزشمند و جامع برای شما آماده شده است.

فونت خط های دست نویس (تابلو چلنیوم تابلو تبلیغاتی)

بدون شک آنچه که باعث جذابیت بیشتر یک طرح و در نتیجه یک تابلو تبلیغاتی شیک و چشم نواز می شود فونت خطی است که در آن استفاده می شود.

در واقع موجودیتی دو وجهی در چنین نوشتاری وجود دارد یک وجه بصری و یک وجه زبان‌شناسی که بعد بصری نوشتار آن را در حیطه هنرهای تصویری و بعد زبانی، آن را به علوم زبانشناسی مربوط می‌سازد فهم و درک این دو بعد باعث ارتباط بهتر بیننده با طرح یا یک پیام تبلیغاتی می‌شود.
امروزه آنچه در طراحی صنعتی و مدرن حروف فارسی مشکل ساز شده عدم توجه به ساختار به هم پیوستگی نوشتار فارسی است. این دید نادرست هم بی شک تحت تاثیر طراحی حروف لاتین و ماشین های حروف چینی پدید آمده است.

به طوری که اغلب طراحان فونت هر حرف را به صورت مستقل طراحی می‌کنند و در مرتبه بعد آنها را به نظام پیوسته ترکیبات می‌سپارند.

فارغ از این شیوه طراحان و خطاطان برای طراحی فونت نگاه خود را بیشتر برای خلق ترکیبات روان و سیال و ظاهری هندسی و حساب شده متمرکز می کنند.

یکی از مشکلات بزرگ طراحان گرافیک فارسی زبان نبود فونت های استاندارد فارسی بوده که در اکثر فونت های فعلی در فاصله بین حروف و جای نقطه ها بی نظمی های زیادی وجود دارد که البته با ارائه نرم افزار های استاندارد طراحی فونت اکنون این جامعه هنرنمد کشورمان است که باید تنبلی را کنار و با ارائه فونت های جدید و کاربردی زبان شیرین فارسی را در طراحی و نوشتار نیز زیباتر و بهتر نماید.

فونت خط های دست نویس (تابلو چلنیوم تابلو تبلیغاتی)
فونت خط های دست نویس (تابلو چلنیوم تابلو تبلیغاتی)