طراحی ، ساخت و اجرا تابلو حروف برجسته چنلیوم یا چلنیوم

وضیحات تخصصی در مورد مشخصات کلی مواد اولیه این نوع حروف :

  • ورق های پلاستیک یا پلکسی هایی که در این کار مورد استفاده قرار میگیرند در رنگهای مختلف و با ضخامتی بین 15 تا 30 میلی متر و طول 183 و عرض 122 سانتیمتر دارند.
  • لبه چنلیوم (آنادایز) مورد استفاده در رنگهای طلایی، نقره ای، مشکی، قرمز، آبی که تمام این رنگها حالت ساده ، پانچ ، سوپر پانچ ، ساید لایت و سوپر ساید لایت دارد ، ضخامت این لبه ها بین 300 تا 700 میکرومتر (کمتر از 1 میلیمتر) و عرض آنها 7 ، 9 و 11 سانتیمتر و طول 50 متر می باشد.
  • پی وی سی پشت کار نیز سفید رنگ بوده و ضخامت 8 و 10 میلیمتر ، طول 240 و عرض 120 سانتیمتر دارد.
  • لامپهای اس ام دی مورد استفاده هم بصورت سفید هم بصورت رنگی مورد استفاده قرار میگیرند ، ضخامت آنها 5 تا 10 میلیمتر ، طول 100 و عرض 15 میلیمتر است.
  • و در نهایت ترانسی که به لامپها ی اس ام دی متصل می شود و به برق می رسد بستگی به تعداد لامپها از 10 آمپر به بالا استفاده می شوند.

تابلو چلنیوم تابلوهای حروف برجسته چلنیوم،حروف چلنیوم

تابلو چلنیوم یکی از انواع حروف برجسته می باشد که چند سالی از ورود آن به بازار نمی گذرد در حال حاضر یکی از زیباترین و پرمصرف ترین نوع تابلو می باشد که زیبایی و تنوع رنگ و اندازه آن موجب شده خواهان بیشتری نسبت به سایر حروف برجسته پیدا کند . این نوع تابلو ها در رنگها و اندازه های مختلف عرضه می گردد که قابلیت روشنایی نیز دارد .

چلنیوم نوعی آلیاژ می باشد که در مقابل عوامل جوی محیطی بسیار مقاوم می باشد و به راحتی در مقابل آفتاب و یا بارندگی باران رنگ خود را از دست نمی دهد . رویه  این حروف از جنس پلگسی گلس ساخت کشور تایوان می باشد که در انواع رنگ های مختلف موجود و با انتخاب مشتریان، استفاده می شود.

رنگ و اندازه

رنگ و اندازه لبه Channelume با توجه به مارک های متعددی که وجود دارد ، متفاوت است ولی اصلی ترین و معروف ترین حروف تابلو چلنیوم با مارک تجاری آلوراپید شناخته شده که در ۱۴ رنگ و در اندازه های ۹ سانت ، ۱۱ سانت و ۱۴سانت موجود می باشد . بیشترین رنگ های استفاده شده در کشورمان رنگ های استیل ( نقره ای ) ، مشکی ، و طلایی و بیشترین اندازه لبه استفاده شده ۹ سانت و درصد خیلی کم ۱۱ سانت می باشد . انواع دیگر این محصول با مارک های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام مزیت خاص خود را دارد . به عنوان مثال برای ساخت این حروف با قطر های کم ( حروف ریز ) به دلیل مشکلات ساخت از لبه ۷ سانت نیز استفاده می شود .

روشنایی تابلو:

داخل حروف چلنیوم از لامپ های SMD و LED استفاده می شود . SMD به دلیل پر نور بودن و همین طور ضد آب بودن مناسب تر از LED می باشد . از مهمترین قسمت های تابلو نور آن میباشد که باید دقت بیشتری در هنگام نورپردازی شود مصرف پایین برق ، پخش مناسب نور ، خاموشی کمتر ، نصب آسان و … مزیتهای لامپ SMD نسبت به لامپ های LED هستند . منبع تغذیه مورد استفاده این لامپ ها ترانس ۱۲v می باشد .

تاریخچه:

این محصول با مارک تجاری Channelume ساخت کارخانجات MCI اسپانیا با نام تجازی ALURAPID وارد ایران شد.

کارخانجات MCI اسپانیا ، اولین مبتکر این نوع نوار آلومینیومی در جهان می باشد.

چنلیوم از ترکیب حروف Channel + Aluminum به معنی حروف با لبه آلومینیومی می باشد.

  • تابلو چنلیوم ترموود فست فود

سفارش خرید و مشاوره

گروه تبلیغاتی سام گراف آماده ارائه کلیه خدمات ساخت و مشاوره در طراحی اینگونه تابلوها به مشتریان محترم می باشد.