برش CNCلیزر

امروزه یکی از مدرن ترین و برترین روش های برش فلزات و دیگر مواد برش لیزری سی ان سی میباشد که توانسته است تحول عظیم را در صنایع مختلف ایجاد کند این روش برش فلزات به دلیل کیفیت بسیار بالا و سرعت خوب و برخورداری از دستگاه های مجهز و پیشرفته را با دقت بسیاری از برش می دهد. این روش به دلیل برخورداری از دقت و احتیاط بسیار بالا، کیفیت مطلوب و راحتی و آسانی به عنوان برترین و پرکاربردترین روش های برش فلزات به شمار می رود. علاوه بر این می توان گفت برش لیزر سی ان سی بدون اپراتور نیز امکان پذیر است. یعنی برش فلزات بدون نیاز به اپراتور نیز انجام می شود.

در این روش برش، اجسام و فلزات با استفاده از اشعه لیزر با برترین کیفیت و دقت بسیار بالا برش داده می شوند. به همین منظور اجسام و فلزات بر اثر اشعه قوی لیزر آب می ‌شوند، می سوزند و یا با استفاده از فشار از روی اجسام و مواد پاک می شود. دستگاه های برش لیزری در انواع مختلف و متنوع طراحی شده اند. چرا که امروزه فلزات و مواد در ارتفاع و ضخامت های متفاوت وجود دارند. لذا هر یک از آن ها برای برش نیاز به دستگاه های مخصوص دارند.

بررسی این دستگاه ها و روش های برش فلزات:

تمامی دستگاه های برش لیزری با کیفیت و عملکرد بسیار خوب در بازار ها و شرکت های فروش وجود دارند. اما افراد می بایستی هر یک از تجهیزات و قطعات دستگاه ها را بررسی کنند. چراکه تجهیزات مطلوب در استفاده طولانی مدت از دستگاه و انجام برش مناسب بسیار تاثیرگذار است. علاوه بر این، ضخامت دستگاه برش سی ان سی لیزر رابطه مستقیم با سرعت آن دارد. به عنوان مثال هرچه ضخامت مواد و فلزات بیشتر باشد، موتور دستگاه با قدرت و سرعت بیشتری به برش فلزات می پردازد. برای انتخاب دستگاه برش لیزر مناسب در ادامه نکات مهم در خرید آن را بیان می کنیم. لذا افراد و مشتریان می توانند با رعایت این نکات علاوه بر بهترین انتخاب، از خرید خود رضایت کامل داشته باشند.

نکات مهم خرید دستگاه  برش CNC لیزر و روش های برش فلزات با آن:

برای خرید این دستگاه رعایت نکات، قوانین و مقرراتی ضروری و لازم می ‌باشد. چرا که رعایت این نکات می تواند در استفاده طولانی مدت از دستگاه برش لیزر و کیفیت محصولات نقش گسترده ‌ای داشته باشد.

 بنابراین نکات مهم در خرید این دستگاه عبارت اند از:

  • شرکت تولید کننده دستگاه برش لیزر: یکی از مهم ترین نکات در خرید این دستگاه انتخاب شرکت تولید کننده مناسب می باشد. چرا که افراد می بایستی شرکتی که خدمات کامل تری به مشتریان ارائه می دهد، انتخاب و سپس دستگاه مورد نظر خود را از آنجا خریداری کنند. دستگاه برش لیزری به دلیل پیچیدگی بسیاری که دارد، دارای شرایط مختلفی برای نگهداری می باشد. به همین منظور انتخاب شرکت فروش مناسب می‌ تواند به عنوان پشتوانه ای برای نگهداری و استفاده طولانی از دستگاه ها به شمار ‌رود. همچنین مشتریان از خدمات پس از فروش آن ها به خوبی بهره مند شوند.
  • توجه به توان موتور دستگاه برش: مسلما یکی از مهم ترین و اصلی ترین تجهیزات در دستگاه های برش لیزری، شاسی و موتور آن ها می باشد. بنابراین توان موتور می‌ تواند در کیفیت برش فلزات و محصولات نقش گسترده ‌ای داشته باشد. لذا افراد می بایستی توان و قدرت موتور دستگاه را بررسی، سپس بهترین نوع آن را خریداری کنند.
  • برند دستگاه: معمولاً برند دستگاه در کیفیت و کارایی آن نقش موثری دارد. همچنین دستگاه برش لیزری با توجه به برندی که دارد، دارای خطر پذیری کم و زیاد می باشد. لذا افراد می بایستی هنگام خرید این دستگاه بهترین برند و مارک آن را انتخاب و خریداری کنند.
  • بررسی قیمت و هزینه دستگاه برش سی ان سی: قیمت و هزینه دستگاه های برش با توجه به تجهیزات و قطعاتی که در تولید آن ها استفاده شده است، متغیر می باشد. به عنوان مثال قطعات و تجهیزات با کیفیت دارای قیمت بیشتری می باشند و بالعکس. بنابراین افراد با توجه به کیفیت هر یک از قطعات می ‌بایستی بهترین انتخاب را داشته باشند.

مزایای روش برش لیزر CNC:

این سبک و روش برش فلزات و اجسام غیر فلزی، علاوه بر سرعت و دقت بسیار بالایی که دارد، سبب کاهش نیروی انسانی و هزینه‌ های اضافی نیز شده است. بنابراین می توان گفت این روش برش نسبت به روش های سنتی و گذشته از مزایا و فواید بسیاری برخوردار است. لذا از مهم ترین مزایای روش برش لیزر سی ان سی می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • برش اجسام و متریال های مختلف با انعطاف پذیری و دقت بسیار بالا
  • تولید قطعات یکنواخت در کوتاه ترین زمان ممکن با سرعت بسیار
  • نظارت و عملکرد دقیق بر دستگاه های برش لیزری( به دلیل اینکه امکان برنامه ریزی دستگاه های برش لیزری سی ان سی وجود دارد)
  • خطا و اشتباه نیروی انسانی بسیار کاهش یافته است.
  • عدم ایجاد آلودگی های صوتی
  • امنیت پیشرفته و بسیار بالای دستگاه های برش لیزر سی ان سی در هر یک از لوازم یدکی استفاده شده در دستگاه های برش
  • به دلیل حذف هزینه و قیمت های قالب سازی، هزینه لوازم مصرفی و لوازم یدکی دستگاه های برش ارزان و مناسب می باشد.
  • قابلیت تولید قطعات و متریال های مختلف با ضخامت های یکسان
  • ایجاد هر نوع شکل دلخواه بر اساس تقاضای مشتری
  • عدم وجود له شدگی در لبه قطعات و متریال ها و…..

عملکرد و کار دستگاه برش CNC لیزر:

نحوه عملکرد و کار برش لیزر CNC به نوع محصولات و اجسام جهت تولید بستگی دارد.  بنابراین قطعات و لوازم مصرفی در انجام برش لیزری دارای عملکرد و فواید مختلفی هستند. لوازم مصرفی برش لیزری می توانند با استفاده از دریل یا مته سوراخ هایی را ایجاد کنند که در دستگاه ها قابل تنظیم و کنترل می باشد. علاوه براین، به دلیل اینکه حکاکی نیاز به ظرافت و زیبایی بسیار دارد، می بایستی از دستگاه های برش لیزری دقیق استفاده شود. چرا که برش لیزری می تواند حکاکی و طرح مد نظر مشتریان را به درستی انجام دهد. همچنین با عملکرد بسیار خوب سطوح مختلف را برش دهد.

می دانیم که این روش برش امروزه به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که از اهمیت و کاربرد های بسیاری برخوردار می باشد. از طرف دیگر، این روش برش اجسام و متریال ها، به دلیل استفاده از گسترده و پیشرفته ترین لوازم یدکی و قطعات، سبب کاهش خطای کار و نیروی انسانی شده است. در نتیجه افراد می توانند طرح های سخت و پیچیده خود را به بهترین شکل ممکن و با کیفیت بسیار عالی روی سطح مدنظر برش دهند.

نکته ی مهم درمورد این دستگاه:

از آنجایی که یکی از معیار و پارامتر های مهم در ساخت هر یک از اجسام و فلزات برش آن ها می باشد، استفاده از دستگاه و لوازم مصرفی برش لیزری از اهمیت بسیاری برخوردار است. لذا برش کاران و افراد فعال در این زمینه برای ایجاد طرح و برش مدنظر مشتریان سعی می کنند از با کیفیت ترین دستگاه ها و قطعات استفاده کنند. در نتیجه آن ها می توانند به نتیجه مطلوب برسند و رضایت مشتریان را جلب کنند.

خلاصه اینکه یکی از برترین روش های برش فلزات امروزه استفاده از برش لیزری می باشد. اما نکته قابل توجه برای رسیدن به نتیجه مطلوب، انتخاب دستگاه مناسب برش لیزری است که افراد می بایستی نکات مهم در خرید آن را رعایت کنند.