تابلوسازی

تابلوسازی تهران در کشور از سطح بالاتری نسبت به سایر نقاط آن برخوردار است . علت آن هم پیدایش مجموعه ای قوی همچون تابلوسازی سام گراف با تمامی امکانات به روز  دقت خاص در اجرای صحیح و با کیفیت سفارش مشتریان خود است.

تابلوسازی یکی از اصناف تبلیغاتی در تبلیغات محیطی می باشد. یکی از نیازهای اولیه در راه اندازی هر کسب و کاری ساخت یک تابلو تبلیغاتی و همکاری با یک مجموعه تابلوسازی است.

تنها محدودییت در اجرا آن در مجموعه سام گراف تخیل و سلیقه شما هستش.

ساخت تابلو استیل و تابلو پلکسی و تابلو روان پیکسلی از نمونه های خدمات ماست. شما برای طراحی تابلو سردر مغازه و یا تابلو تبلیغاتی متحرک میبایست با اصول اولیه کار آشنا باشید. نصب تابلو برجسته و موقعیت آن باید ابتدا در نظر گرفته شود. وسپس شروع به طراحی تابلوی مورد نظر اعم از تابلو ترموود یا تابلو لایت باکس نماییم.

در این میان، بی شک یکی از تحولات صنعت تابلو سازی ؛ تابلو سازی حروف برجسته و حروف برجسته چلنیوم است. زیرا پس از وارد شدن این متریال به ایران ؛ استقبال بی نظیری از حروف برجسته چنلیوم و پس از آن حروف برجسته پلکسی گلس (Plexi Glass) بعمل آمد و همین امر باعث بوجود آمدن تحولی نوین در تابلو سازی های سردرب مغازه ها و به تبع آن چهره شهر ها گردید.

تنوع تابلوسازی حروف برجسته سه بعدی :

ساخت بیش از 50 مدل حروف برجسته با استفاده از ماتریال و روش های نورپردازی گوناگون به صورت کلاسیک و فانتزی با الگوگیری از آخرین مدل ها و دیزاین های خارجی یکی از ابتکارات نوین و وجه تمایزات این مجموعه در هنر و صنعت تابلوسازی در ایران در مقایسه با سایر تابلوسازی ها و شرکت های تبلیغاتی به حساب می آید. به موجب این تنوع وسیع خدمات در تابلوسازی حق انتخاب بیشتری از نظر گزینش مدل و تصمیم گیری جهت میزان صرف بودجه برای خرید در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

هم اکنون با توجه به سلیقه و ایده های مختلف، تنوع زیادی در ساخت علائم و تابلوسازی حروف برجسته بوجود آمده است و با توجه به نقش کلیدی تبلیغـات در جذب مشتریان ، صنعت تابلوسازی حروف برجسته به شکل خیلی تخصصی تـر از گذشته نمود پیدا کرده و تابلو سازی و تابلو سـازان حرفه ای و فـعـال،در جستجوی فراگیری جدیدترین متد های ساخت تابلو سازی تبلیغاتی می باشند و ناگزیر دانش خود را با معیارهای جهانی همگام می نمایند.

در گذشته نه چندان دور، بعلت محدودیت ها و عدم تنوع در متریال تابلو سازی های تبلیغاتی؛ انتخاب های اندکی را جهت ساخت تابلو سازی پیش روی متقاضیان قرار می داد.

  • نوع تابلو
  • متراژ تابلو (در تابلوهای حروف برجسته متراژ دور حروف هم علاوه بر مساحت زیر کار محاسبه می‌شود)
  • جنس زیر کار تابلو

با توجه به نورپردازی خیره‌کننده تابلوهای جدید، بسیاری از مشتریان تصور می‌کنند مصرف برق این مدل‌ها بسیار بالا است و به همین دلیل از سفارش این مدل تابلوها منصرف می‌شوند اما نکته مهمی که باید اینجا به آن اشاره کنیم این است که خوشبختانه با وجود نور بسیار مناسب تابلوهای حروف برجسته (مثلاً مدل‌های چلنیوم یا پلکسی) مصرف برق این تابلوها به طرز اعجاب‌آوری پایین است!!

به دو صورت حضوری و فضای مجازی از طریق پیام رسان تلگرام و واتساپ

محتوای ضامنی اینجا وارد شود

باربری ، تیپاکس و پست جمهوری اسلامی ایران

محتوای ضامنی اینجا وارد شود

برای انتخاب یک تابلوی مناسب برای کسب و کارمان باید به موارد مختلفی توجه و راجع به آن بررسی و مطالعه کنیم.
هیچ وقت نباید اسیر تنوع و زرق و برق تابلوهای مختلفی که اطرافمان می‌بینیم شویم. اگر بین انتخاب دو مدل تابلو شک داشته باشیم نیاز است بیشتر مطالعه کرده و یا با یک کارشناس برند و سازنده تابلویی که اطلاعات کافی راجع به اصناف داشته باشد مشورت کنید چون ممکن است یک انتخاب تابلو نادرست علاوه بر ایجاد هزینه فراوان روی میزان فروش و کسب و کارمان تاثیر منفی داشته و ایجاد نارضایتی بدنبال داشته باشد.
برای انتخاب تابلو مناسب ابتدا تابلوهای محلی اطراف خود را بررسی کنید. در نظر داشته باشید تابلوی مغازه و یا کسب و کار شما تنها کاربرد منطقه‌ای و محلی دارد و نباید انتظار شق‌القمر از آن داشت. قطعا شما برای معرفی کسب و کارتان در منطقه نیاز به یک تابلو خواهید داشت. علی‌رغم وجود فروشگاه‌های مختلف هم‌صنف در منطقه، تابلوی تبلیغاتی شما یکی از تابلوهای موجود در محله خواهد بود که باید برای جلب توجه و نگاه بیشتر رهگذران با تابلوهای دیگر رقابت کند. پس سعی کنید در انتخاب تابلو دقت کنید. اگر در منطقه‌ای هستید که همه از تابلو چلنیوم استفاده می‌کنند پیشنهاد می‌شود شما از تابلو استیل یا تابلو وکیوم یا نمای ترموود استفاده کنید. و یا اگر بیشتر فروشگاه ها از تابلوی فلکسی فیس استفاده می‌کنند پیشنهاد ما این است شما از تابلوی حروف برجسته استفاده کنید. البته یادمان باشد تابلویی که انتخاب می‌کنیم نسبت به ماهیت کسب و کار ما شأنیت داشته باشد. به طور مثال تابلویی که برای یک قنادی با رنگ‌های شاد و حروف پانچی براق مناسب است قطعا به همان شکل برای یک فروشگاه لباس رسمی مناسب نیست و با هویت برند کسب و کار شما همخوانی ندارد.

بله ، تیم طراحان سام کراف، طرح را بصورت رایگان ، قبل از شروع کار به شما ارائه می دهند.

برای اشخاص حقیقی:
• نامه درخواست برای مجوز تابلو، همراه با درج آدرس محل نصب و ابعاد حدودی با مهر و امضای صاحب فروشگاه.
• دو عدد تصویر رنگی از طرح تابلو تبلیغاتی همراه با مهر و امضای صاحب جواز کسب
• معرفی نامه اتحادیه و یا جواز کسب
• مجوز از طرف شرکت و یا نمایندگی مربوطه در مورد واحدهای صنفی که در تابلوی آنها نام و نشان تجاری شرکت‌های داخلی یا خارجی درج می‌شود.
برای اشخاص حقوقی:
• نامه درخواست برای مجوز تابلو، همراه با درج آدرس محل نصب و ابعاد حدودی با مهر و امضای مدیرعامل شرکت.
• دو عدد تصویر رنگی عکس و طرح تابلو تبلیغاتی همراه با مهر و امضای مدیر عامل شرکت.
• آگهی تاسیس شرکت و آخرین تغییرات در روزنامه رسمی
• مستندات قانونی و ثبتی شرکت
• مجوز ثبت نمایندگی در وزارت بازرگانی و سایر مراجع ذیربط قانونی برای شرکت‌هایی که در طرح تابلوی آنها نام یا نشان تجاری خارجی تبلیغ شود.
• پس از تکمیل مدارک جهت اخذ مجوز تابلوهای تبلیغاتی مراحل زیر در پیش است:
• تکمیل مدارک و مراجعه به سازمان زیباسازی
• گرفتن زمان برای بازدید از محل
• تهیه عکس و اطلاعات لازم از محل کسب و کار از طریق کارشناس سازمان
• جانمایی و اصلاح محل نصب تابلو در صورت نیاز و تأیید آن توسط کارشناس سازمان
• واریز مبلغ عوارض تابلو و ارسال فیش واریزی به سازمان

تمامی تابلوهایی که روی سر درب ورودی اماکن نصب می شوند و فقط معرف محل استقرار و فعالیت این اماکن هستند، شامل پرداخت هزینه عوارض نصب تابلو نمی شوند اما موظف به دریافت مجوز و رعایت مقررات نصب تابلو در هنگام اجرا و یا پس از اجرا هستند. مادامی که تابلو صرفا معرف نوع کاربری باشد، مشمول پرداخت عوارض نمی شود اما اگر تابلو محتوای تبلیغاتی داشته باشد و برند، کالا یا خدماتی را تبلیغ کند، مطابق نظر معاون حقوقی، پیگیری و پژوهش دیوان عدالت اداری، مشمول پرداخت عوارض مطابق جدول شماره ۲ مصوبه شورای اسلامی شهر تهران می شود. همچنین تمام افراد متقاضی نصب تابلوهای تبلیغاتی بر روی ساختمان های غیر مسکونی، باید برای دریافت مجوز به مدیریت تبلیغات اصناف و بازار سازمان زیبا سازی (به آدرس: بزرگراه مدرس، نرسیده به میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، خیابان شهید غفاری، پلاک ۶۸) مراجعه کنند.

انواع حروف برجسته

حروف برجسته به حروفی گفته می شود که با قطر و ضخامت بالاتری نسبت به زیرساز ، بر روی تابلوی تبلیغاتی قرار می گیرند و میزان برجستگی حروف به قدری است که بینندگان با مشاهده تابلو به وضوح می توانند آن را به چشم ببینند . حروف برجسته یکی از ابزارها و تکنیک های طراحی و پیاده سازی انواع تابلو مغازه ، تابلو فروشگاهی و یا تابلو شرکتی است که امروزه توسط تابلوسازان جهت ساخت تابلوهای تبلیغاتی با حروف برجسته به شیوه های متفاوت همچون حروف برجسته پلاستیکی ، حروف برجسته وکیوم ، حروف برجسته چلنیوم ، حروف برجسته فلزی ، حروف برجسته لاسوگاسی ، حروف برجسته یونولیتی و حروف برجسته پیکسلی ، مورد استفاده قرار می گیرد . کارگاه های تابلوسازی تکنیک های ساخت حروف برجسته را مدیون دستگاه های پیشرفته حروف ساز ، دستگاه برش ، دستگاه پی وی سی و دستگاه های سی ان سی هستند . البته ناگفته نماند که پیش از ورود این دستگاه ها نیز امکان ساخت حروف برجسته فراهم بود اما روند کار به کمک دست و به کندی پیش می رفت و ساخت یک تابلو حروف برجسته مستلزم صرف زمان بیشتری بود .

channelume 500x370 1

تلفظ کلمه چنلیوم صحیح است یا چلنیوم ؟

اسپل صحیح کلمه chaneliom است که در واقع از ابتدا به اشتباه چلنیوم تلفظ شده .

چنل به معنی کانال و یوم مخفف آلومینیوم است که به معنی کانال آلومینیومی میباشد.

و دلیل ما برای استفاده از هر دو لغت در سایت دسترسی راحت تر برای بازدید کنندکان است.