بررسی برندهای دستگاه CNC

انواع دستگاه CNC تولید ژاپن، دارای کیفیت بالایی می باشند و از پرفروش ترین دستگاهها در بازار ایران هستند. استهلاک دستگاه CNC  پایین می باشد و طول عمر بالایی دارد. بررسی انواع برند دستگاه CNC ما را به بهترین برندهای دستگاه CNC ساخت ژاپن رساند. این برندها، عبارتند از:

Yamazaki Mazak  CNC از معروفترین شرکتهای تولید دستگاه CNC  می باشد. این شرکت در سال 1919 شروع به فعالیت کرد. محصولات شرکت بسیار با کیفیت است. این شرکت برای برطرف کردن نیازهای مشتریان تغییراتی که نیاز است، را در محصولات خود ایجاد می کند. این شرکت از اولین تولید کنندگان در صنعت CNC  است. عیب اصلی این برند، قیمت بالا و نداشتن خدمات پس از فروش در ایران می باشد.

Okuma:

این شرکت ژاپنی از سال 1898 شروع به تولید دستگاه سی ان سی کرد. قیمت محصولات این شرکت از لحاظ قیمت مناسب هستند. محصولات این برند دارای سیستم کنترل سفارشی OSC می باشند. این سیستم قابلیت اعمال تغییرات در درون دستگاه را به اپراتور می دهد. عیب بارز در این برند، نداشتن خدمات پس از فروش در ایران است.

DMG Mori:

شرکت سازنده این برند از ترکیب دو شرکت به وجود آمده است. این شرکت در تولید دستگاه CNC فعالیت پر رنگی دارد. شرکت gildemeister که یک شرکت آلمانی با شرکت mori seilki که یک شرکت ژاپنی است، به صورت اشتراکی در ژاپن این شرکت را ساخته اند. این شرکت سال 2009 شروع به فعالیت کرده است و به مرور تبدیل به یک برند جهانی شده است. انواع محصولات تولید شرکت DMG در ایران، در بازار موجود هستند و خدمات پس از فروش خوبی هم ارائه می دهند.

Toyoda عرضه کننده انواع دستگاه CNC

این برند، برندی ژاپنی و بسیار معتبر است. این شرکت عرضه کننده انواع دستگاه  CNC مثل: دستگاه CNC افقی، دستگاهCNC   عمودی و سیستم اتوماسیون می باشد. سال تأسیس این برند ۱۹۴۱ است. این برند به علت تقاضای زیاد توانسته کارخانه هایی در کشورهای دیگر مثل: چین، آمریکا و تایلند نیز تأسیس کند.

CHIRON تولید کننده سریع ترین دستگاه CNC

این برند از ۱۹۵۰ شروع به تولید انواع دستگاه CNC کرده است. محصولات برند چایرون  جزو سریعترین انواع دستگاه CNC هستند. در تولید این محصولات از بروزترین و پیشرفته ترین فناوری ها استفاده می کنند. دستگاه های برند Chiron  دارای دقت، سرعت، کارایی و کیفیتی بالا هستند. این دستگاه ها برش هایی بسیار دقیق و با سرعت بالا ایجاد می کنند.

MAKINO

این شرکت از نخستین شرکتهای تولید دستگاه سی ان سی در ژاپن می باشد. از اوایل دهه 60 میلادی این برند فعالیت خود رو شروع کرده و محصولات زیادی را عرضه نموده است. انواع ماشینهای فرز با کنترل عددی توسط این برند به بازار عرضه شده است. این شرکت  انواع دستگاههای ماشینکاری عمودی و افقی را تولید می کند.

برندهای معروف دستگاه CNC آلمان

بررسی انواع برند دستگاه CNC در آلمان، برندهای زیادی را پیش روی ما قرار داد. انواع برند های دستگاه CNC تولید آلمان از کیفیت بالایی برخوردار هستند. این دستگاه ها برای انجام خدمات سنگین صنعتی ساخته شده اند. معروف ترین برندهای دستگاه CNC آلمان عبارتند از:

STAMA:

این برند در 1938 شروع به تولید انواع دستگاه پرس اسپاتزل کرده بود. بعد از سالها تلاش نخستین دستگاه CNC عمودی را تولید و به بازار عرضه کرد. این شرکت به عنوان خواهر شرکت CHIRON شناخته شده است. این شرکت دستگاه های پیشرفته 4 و 5 محوره را تولید می کند. یکی از بهترین مزیت های این برند ، تولید بالا و ساختن دستگاه برای ماشین‌ کاریهای سنگین و اتوماتیک است.

Spinner معتبرترین برند آلمانی دستگاه CNC

این برند از برندهای خیلی معتبر آلمانی در تولید دستگاه سی ان سی می باشد. این شرکت فعالیت خود را از سال 195۰ شروع کرده است. نخستین دستگاه CNC تولید شده توسط این شرکت بعد از بیشتر از ۲۰ سال تولید و به بازار عرضه شد. به صورت تقریبی تولید محصولات این شرکت به میزان روزانه بیش از 20 هزار دستگاه رسیده است. محصولات تولیدی این شرکت از لحاظ کارایی و همچنین قابلیت اطمینان جایگاه بالایی در سطح جهانی دارند. تنوع محصولات Spinner بسیار بالا می باشد و همه نیازهای مشتریان را برطرف می کند.

MAG:

این شرکت در سال ۲۰۰۵ شروع به تولید انواع دستگاه CNC  فرز و تراش کرده است. این برند در سایر کشورها مثل: چین، هند، سوئیس ، آمریکا و انگلستان نیز کارخانه تأسیس نموده است. این برند با گذشت زمان به یکی از مطرح ترین برندها در سطح جهانی شد.

Datron AG

این برند از سالهای قبل به تولید محصول های الکترونیکی و همچنین توسعه دادن نرم افزارهای مربوط به دستگاهها مشغول بود. سپس بعد از حدود ۱۵ تا ۲۰ سال شروع به تولید انواع دستگاه CNC مثل ماشین فرز با سرعت بالا کرد. محصولات این برند به خاطر طراحی خاص  و سبک بودن؛ باعث مصرف کمتر انرژی می شوند. استفاده از محصولات این برند از محصولات مشابه دیگر، به‌ صرفه تر است.

برندهای معروف آمریکایی در زمینه تولید دستگاه CNC

بعد از بررسی انواع برند دستگاه CNC در کشورهای ژاپن و آلمان، الان نوبت به بررسی انواع برند دستگاه CNC  در کشور آمریکا رسیده است. بعضی از برندهای مطرح آمریکایی در این قسمت از مقاله مطرح شده است، که عبارتند از:

Haas:

یک نمونه از مطرح ترین برندهای آمریکایی در زمینه تولید دستگاه CNC، برند Haas می باشد. این شرکت فعالیت خود را در سال 1983 شروع کرده است. کیفیت بالای ساخت، ارائه خدمات پس از فروش در سطح جهانی و پشتیبانی عالی از محصولات خود باعث محبوبیت این برند شده است. انواع دستگاه‌ CNC فرز افقی، دستگاه تراش 5 محوره و محصول های چرخشی چند نمونه از تولیدات با برند Haas می باشند.

Hardinge:

یکی نمونه فعال دیگر از برندهای آمریکایی در زمینه ساخت انواع دستگاه CNC، برند Hardinge می باشد. این شرکت سال 1890 فعالیت خود را شروع کرد و امروزه به یک برند پیشرو تبدیل شده است. محصولات این برند از فروش بالایی برخوردار هستند. در 165 کشور دنیا این محصولات عرضه شده و به فروش می رسند.

Lincoln Electric با سابقه ترین تولید کننده دستگاه CNC

این برند از حرفه ای ترین و با سابقه ترین برندهای آمریکایی در زمینه تولید دستگاه CNC  می باشد. این برند نزدیک به ۱۲۵ سال است، که فعالیت می کند. این شرکت ‌انواع وسایل برش را تولید می کند. شبکه پوشش  لینکلن الکتریک در حدود 160 کشور در حال عرضه و فروش است.

BRIDGEPORT:

این شرکت یکی از برندهای موفق، در تولید انواع دستگاه CNC در آمریکا است. این شرکت از سال 1938 شروع به فعالیت کرده است. دستگاه‌ CNC فرز عمودی کوچک و متوسط که دارای چند سرعت هستند؛ توسط این شرکت تولید و در بازار عرضه شده است. دستگاه فرز دستی از موفق ترین محصولات این برند است. این محصول امروزه در اکثر مرکزهای ماشین کاری مورد استفاده قرار می گیرد.

CINCINNATI:

این شرکت سالها پیش شروع به فعالیت کرده و الان بیشترین تنوع محصولات را در انواع دستگاه CNC دارد. محصولات این برند از کیفیت بالایی برخوردار هستند. انواع ماشینهای تراش از محصولات تولید شده این برند می باشند.

YAMA Seiki:

این برند، برندی بسیار مشهور و زیر مجموعه ای قوی برای شرکت Goodway می باشد. این برند سالهای زیادی در تولید انواع دستگاه CNC تجربه دارد. اکثر محصولات این برند را به صورت انحصاری در بازارهای آمریکا عرضه می کند. در حال حاضر این برند دارای بزرگترین و پیشرفته‌ ترین خط تولید انواع دستگاه CNC می باشد.

انواع برند دستگاه CNC مطرح در کره جنوبی

بررسی انواع برند دستگاه CNC در کشورهای مختلف، مخصوصاً در کشور کره جنوبی باعث یافتن و آشنایی با برندهای مطرح و با سابقه ای شد، که در کشور ما هم عرضه می شوند.

Daewoo:

شرکت دوو در سال 1896 شروع به فعالیت کرد. این برند بیشتر محصولاتی که کاربردهای سبک دارند، تولید می کند. تولید دستگاه CNC سبک هم در حیطه محصولات آن قرار دارد. از محصولات این برند در محیطهای آزمایشگاهی، کارگاه های کوچک و به صورت شخصی استفاده می شود. در سال 1996 این برند در آمریکا شروع به عرضه کرد.

HYUNDAI WIA:

این شرکت تولید کننده انواع دستگاه CNC و زیر مجموعه‌ ای فعال و خوش سابقه برای هیوندا می باشد. این شرکت قابلیت تولید انواع دستگاههای تراش، فرز و همچنین مراکز ماشینکاری عمودی و افقی CNC را دارد.

برندهای تایوانی دستگاه CNC

بررسی انواع برند دستگاه CNC در آخرین کشوری که مورد تحقیق قرار داده ایم، برندهای موفقی در کشور تایوان را به ما معرفی کرد، عبارتند از:

Twinhorn:

در واقع نام تجاری تولیدات شرکت  Chi-fa می باشد. این شرکت در سال 1976 شروع به فعالیت کرده است. این شرکت، محصولاتی مثل: دستگاه CNC پنج محوره و دستگاه سی ان سی  تراش را در بازار عرضه می کند.

Victor:

ویکتور نماینده ای از بهترین تولید کنندگان دستگاه CNC و انواع ماشینهای قالب گیری، ماشینهای تراش و مراکز ماشین کاری می باشد. این شرکت در سال ۱۹۵۴ شروع به فعالیت کرده است.

LEADWELL:

این شرکت سالهای خیلی دور، شروع به فعالیت کرده است. این شرکت بعد از چندین سال که تولیدات خود را افزایش داد، محصولات خود را به کشورهای دیگر مثل: ژاپن و دیگر کشورهای اروپایی صادر کرد. با توجه به بررسی انواع برند دستگاه CNC که در اکثر کشورها انجام شد به این نتیجه رسیدیم که شرکت آجین CNC هم میتواند در گروه شرکت های مطرح جهانی قرار بگیرد. گروه صنعتی ملکی  انواع خدمات برش فلزات را به بهترین نحو و با پیشرفته ترین انواع دستگاه CNC انجام می دهد.